A BLOG SITE OF QISTINA ZAINI HAMZAH!

TENTANG AKU...

My photo
hate rules, love friends, love food!, Malay...

Thursday, January 28, 2010

CINTA

Cinta…

Sendirian aku termenung

Mengenang dia yang tak termiliki

Sendirian…..

Sendiri aku lagi dalam kegelapan

dalam kekosongan jiwa yang nyata

tanpa dia….


Cinta, aku sendiri

Mencintainya, cinta..aku …..cinta

Tapi

Sendiri aku terus…

Tenggelam aku dalam renungan bundar matanya

Betapa redupnya…betapa indahnya

Tapi sendiri aku terus…

Mengenang dia yang tak termiliki


Bahgia bila mendengar bicaranya…

Tapi…

Lemah tanpa suaranya

Syurga aku lihat senyumnya

Tapi…

Sedih bila hadapi amarahnya

Bangga aku dengar pujinya

Tapi…

Kecewa bila kudengar sindirnya


Ingin aku mengenalnya

Ingin aku milikinya

Ingin aku cintainya

Tanpa dia tau …

Tanpa dia mengerti…


Betapa dekat hadirnya, tapi.. jauh jiwanya

Ingin kusentuh selalu biar hati tenang

Biar jiwa lapang…

Tapi termenung aku terus mengenang cinta

Yang tak termiliki….


Hati ingin miliki

Hati ingin …. Hati ingin

Tapi termenung aku terus

Dibalik tabir jiwa yang tak mungkin aku miliki….


(Qistina Zaini 8.11pm 28/1/2010)

3 comments:

tasfloerance said...

Thank you for this good topic

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
maybe said...

I'm appreciate your writing style.Please keep on working hard.^^