A BLOG SITE OF QISTINA ZAINI HAMZAH!

TENTANG AKU...

My photo
hate rules, love friends, love food!, Malay...

Thursday, May 20, 2010

JaNgAn SeNsItIf- CePaT MeLeNtInG!!!

salam,

lama dah aku tak memblog ni kan?
banyak yang aku alami sepanjang beberapa bulan ni. Kadang-kadang benda
yang tak pernah aku jangka akan berlaku....berlaku juga
banyak masalah yang aku dapat, sekolah, kawan-kawan, MrS
dan macam-macam lagi...
kadang-kadang rase bosan duduk kat f6... bukan sebab keje sekolah
banyak tp sebab cikgu and ntahlah, cikgu akademik dan koku nampak
sangat tak sebulu.. bila buat keje koku cg akademik marah bile tak tolong
keje koku cikgu koku marah...jadi kami sebagai murid tersepit
ditengah tengah... well ni sebenarnya dah lari dari topik aku kali ni...

aku nak citer pasal sikap sensitif dan cepat melenting dia nie...
bile die cakap yang die tak cepat melenting namun ekspresi dia mase
ckap macam tu memang membuktikan yang dia cepat MELENTING!
ditambahi pula dengan tindakan kurang bijak yang dia buat lepas tu...
aku tak faham apa yang dia buat, apa yang dia rase?

marah? kecil hati? kecewa???????

kenapa jadi macam tu...? dia kene selidik dulu... tanya dulu...
sekali lagi aku cakap jangan cepat melenting...jangan sensitif...
kita tak tau apa yang orang cakap pasal kita mungkin betul...
kita tak boleh harap yang orang akan puji kita saja....
kadang kala kutukan juga sebenarnya adalah pujian..
tak terlalu mengutuk sebenarnya lebih kepada nasihat.
.bukan nak tunjuk pandai tapi sekadar nasihat dari
seorang manusia kepada manusia yang lain...
itu tanda sayang!..

aku tak tau nak cakap apa..kalau salah cakap aku...
yang kene expel nanti...kan susah macam mane nak belajar....
dah la subjek tu paling penting dalam hidup aku...
aku sayang giler subjek tu...!

aku harap satu hari nanti dia tau yang bukan sume orang benci die..
aku juga nak die tau yang perangai die yang akan buat orang yang
tak benci jadi menyampah pula nanti!
aku masih suka and hormat dia sebagai dia dan dia...
apa yang aku tulis ni cuma apa yang aku rase...

dia masih the best!
no 1...
the greatest...

cuma tegur bukan nak tunjuk hebat!
jangan sensitif ...
jangan cepat melenting...
kami sume sayang die....
die tak jahat pown!

sekali lagi aku nak cakap JANGAN CEPAT MELENTING...


maaf jika dia terbaca tulisan ini...
aku tak marah, benci atau sakit hati dengan dia
mengkritik tak semestinya membenci tapi lebih
kepada tanda sayang...

Terima Kasih

SEKIAN
QISTINA ZAINI

No comments: